Trendy v online marketingu ve zdravotnictví

trend-1

Digitální svět se neustále mění a s přibývajícími nástroji a technologiemi se neustále vynořují nejen nové skvělé možnosti, výzvy a experimentální pole ale také nové slepé uličky, nenaplněná očekávání a přehodnocování. Co bylo dřív jednou z možností je nyní nezbytností , a naopak, mnoho prostředků, které se jevili jako nezastupitelné, pomalu překračuje svůj zenit.

Díky technologiím se rapidně posouvají možnosti zacílení a personalizace inzertního sdělení. Budoucího pacienta lokalizujete v jeho smartphonu a předání správné informace ve správný čas je důležitější než kdy jindy.  Dá se říct, že z marketingová komunikace definovaná zásahem masivní skupiny se převrací v komunikaci vedenou jako konverzaci „ jeden na jednoho“ mezi klinikou a konkrétním potencionálním pacientem. Těmto změnám se musí přizpůsobit nejen používané nástroje ale také způsob, jakým se klienta snažíte oslovit, obsah, který mu předkládáte a také středobod vaší online přítomnosti – webové stránky.

Diskutovaných trendů jsou desítky a my jsme pro vás vybrali těch několik, které nám příjdou zásadní a kterými je třeba se zabývat v první řadě.

 

Mobil na prvním místě

 Už dnes je jasné, že mít webové stránky optimalizované pro mobil, je nezbytnost ale očekávejte, že už v příštím roce půjde více než polovina návštěv vašeho webu z mobilních zařízení. Pak je dobré se zabývat tím, jestli pouze mít responzivní web opravdu stačí.

Nejlepší stránky zdravotnických zařízení budou ty,  které vznikali s ohledem na mobilního uživatele. Pokud už máte web v responzivním designu, ujistěte se, že obsah, který máte odpovídá potřebám uživatele mobilních zařízení. Na mobilech mají například větší význam konkrétní informace jako jsou možnosti rezervace, vyhledání spojení nebo kontakty. Naopak obecné informace a povídání o vašich službách není takovou prioritou jako při prohlížení na velkém displayi. Je důležité znát chování mobilního uživatele a tomu přizpůsobit obsah, který se mu zobrazuje.

 

Unikátní obsah 

Uživatelé internetu čelí obrovskému množství obsahu, který bojuje o jejich pozornost. To samo o sobě není žádná novinka ale důraz na kvalitní obsah je stále silnější.

Kromě toho, že unikátní, kvalitní obsah, který rezonuje s potřebami návštěvníků je to, co je může přivést a udržet na stránkách, Google a Facebook vyvíjejí nástroje, které omezují viditelnost nekvalitního obsahu na jejich platformách.

Tím jak vytvářet správny obsah pro váš web se budeme zabývat v jednom z dalších příspěvku na tomto blogu.

 

Personalizujte, individualizujte

 Jak se marketingové kanály vyvíjejí a sofistikují, také uživatelé odvykají starým reklamním metodám. Současné nástroje disponují možnostmi jak doručovat personalizovaný relevantní obsah v určeném čase.  Například retargetingem můžete oslovovat uživatele, kteří již navštívili vaše stránky a projevili zájem o váš obsah.

Není už důležité oslovovat pořád stejně velkou vybranou skupinu ale neustále vytvářet malé skupiny kvalitních uživatelů. Facebook nebo Google přichází neustále s novými prostředky jak definovat úzká publika a ta nadále oslovovat.

Video na vzestupu

Jedná se o dlouhodobý trend, který bude blízké budoucnosti nadále pokračovat. Vaše sdělení prezentovaná skrze video budou tím důležitější, čím více ho různé platformy budou podporovat. Video o vaší klinice či testimoniály vašich pacientů můžete publikovat v rámci vašich Facebookových kampaní. Videoobsah vám zaručí vyšší dosahy a uživatelé na něj reagují výrazně víc, než na textový nebo grafický obsah.