9 statistik na téma sociální sítě a zdravotnictví

statistics, online marketing, clinics, social media

S novým rokem jsme se rozhodli vám nabídnout několik statistik, které poukazují na důležitost sociálních sítí v online marketingu ve zdravotnictví. Pro český trh bohužel nemáme relevantní data a proto se jedná o výzkumy světových agentur. I tak jsme přesvědčeni, že v globalizovaném světě odráží trendy, které rezonují i v našich končinách a můžou vám pomoci se rozhodnout pro rozvinutí vašich marketingových aktivit.

 

1. Přes 40% klientů říká, že informace, které získaly zkrze sociální média ovlivnili jejich přístup ke zdraví

Zdraví je, bylo a bude jedno z neatraktivnějších mediálních témat. Vzdělávací obsah šířený zkrze sociální média od odborníků z vaší kliniky může přinášet významnou konkurenční výhodu v online světě.

 

2. Lidé ve věkové skupině 18-24 let diskutují zdravotní témata na sociálních médiích  2x více než ve skupině 40-54 let.

Pro mladé lidi je komunikace na sociálních médií druhou přirozeností a zdravotnická zařízení se musí naučit komunikaci na těchto kanálech pokud nechtějí přicházet o mladé klienty a dlouhodobě i starší dorůstající generaci.

 

3. 90% respondentů ve věku 18-24 uvedlo, že by věřilo informacím sdíleným uvnitř jejich komunity na sociálních sítích (Search Engine Watch)

Na sociálních médiích jsou  mileniálové skupina lidí, kteří věří informacím uvnitř svých sítí. To dává příležitost klinikám je oslovit novými originálními a autentickými cestami.

 

4. 19% majitelů smartphonů má ve svém telefonu nainstalovanou alespoň jednu aplikaci spojenou se zdravím. Nejpopulárnější jsou aplikace na snížení váhy, nastavení správného jídelníčku a cvičení.

Tato čísla poukazují na potřebu brát mobilní zařízení vážně v plné šíři jejich využití. Mobilní aplikace mohou  být také cestou (i když poněkud nákladnější).

 

5. 54% pacientů uvítá, pokud se odborník o jejich zdravotních potížích radí v rámci odborné online komunity.

Více než polovina pacientů tedy nevnímá internet jako nedůvěryhodný zdroj, ale naopak ho považují za přínosný. Jsou přesvědčeni, že výměna relevnatních názorů a informací ohledně jejich zdravotního stavu, představuje velký benefit online světa.

 

6. 31% profesionálů z oblasti zdravotnictví používají sociální média pro profesní networking.

Toto číslo poukazuje na důležitost sociálních médií a dalších aplikací, které pomáhají v profesním rozvoji lidem pracujícím ve zdravotnictví. Nejpoužívanější sítě jsou v tomto případě LinkedIn, Twitter a Facebook.

 

 7. 41% respondentů výzkumu agentury Demi & Cooper Advertising and DC Interactive Group uvedlo, že si dovedou představit, že by sociální média ovlivnila jejich výběr specializovaného zdravotnického pracoviště, nemocnice či doktora.

Tato statistika znovu poukazuje na sílu sociálních médií, kterou v tomto případě představují především pozitivní, ale také negativní, komentáře. Každé zdravotnické zařízení by tedy mělo dbát na to, aby své profily na sociálních kanálech vedlo tak, aby kladně oslovili potenciální klienty či pacienty, stejně tak jako ty stávající.

 

8. Přibližně 60% lékařů se domnívá, že díky sociálním médiím se zvyšuje kvalita péče o pacienty.

Lékaři si jsou tedy vědomi toho, co je hlavní výhodou sociálních sítí: autenticity a transparentnosti. Tyto dva faktory snadněji odhalí neprofesionalitu jejich méně poctivých kolegů, a tím pádem se pacienti mohou dočkat lepší péče, kterou si zaslouží. A rádi se pak o svůj zážitek podělí v podobě pozitivního koentáře, který může, jak jsme viděli výše, ovlivnit další potenciální pacienty.

 

9. Za poslední rok vzrostla návštěvnost z Youtube na nemocniční webové stránky o 119%.

Tento více než dvojnásobný nárůst návštěvnosti nás přivádí na myšlenku, zda video marketing není nástupcem všech jiných forem obsahu, který se snaží přivést návštěvnost a poptávky. Podle tohoto čísla vykazuje rozhodně větší efektivitu. Nemocniční i jiná zdravotnícká zařízení by se měla zaměřit na výrobu video obsahu založeném na příbězích pacientů či rozhovorech se svými odborníky.