Proč je obsahový marketing důležitý

Hand drawing Content flow chart with white chalk on blackboard.

Content marketing poslední léta mění způsob jak společnosti komunikují se svými klienty. Od nástupu sociálních médií značky musí více myslet na to, jak být se zákazníky v bližším a osobnějším kontaktu pokud na oplátku chtějí jejich důvěru a věrnost.

Prosté podsouvání reklamních sdělení už není jediná cesta a pokud jste již vašeho klienta vtáhly do vašeho „sociálního kruhu“, nemůžete už k němu sdělení dostávat starým, neosobním způsobem. Je důležité vytvářet obsah, který přináší kvalitní informace a rady, které můžou být uživateli opravdu k užitku nebo probudí jeho zájem. Mnoho společností zdráhá začít vytvářet obsah i proto, že je složité kvantifikovat výsledky v klasickém ROI pojetí. Přesto věříme, že věnovat se dlouhodobě obsahu se vyplatí alespoň z těchto důvodů:

Obsah ovlivňuje téměř všechny ostatní prvky marketingové strategie

  •      Obsah pomáhá vaší SEO strategii. Zvyšuje vaši “domain authority” a doručuje zpětné odkazy.
  •      Kvalitní  správa a kampaně na sociálních sítích se bez něj neobejdou.
  •      Pomáhá vytvářet  kontaktní bázi pro váš e-mail marketing.

Přináší nové návštěvy na váš web

Pokud pravidelně publikujete, například na vašem blogu, dlouhodobě zvyšujete možnost, že vás lidé objeví a dostanou se na vaše stránky zkrze obsah, který je zaujal.

Zvyšuje reputaci a důvěryhodnost vašeho brandu

Pokud je váš obsah kvalitně napsaný, reflektuje potřeby vašich potenciálních klientů a bude jim nápomocný v rozhodování, zvyšuje se markantně vaše důvěryhodnost v jejich očích.

Ovlivňuje konverze

Při dobře nastavené obsahové strategii, můžete obsah propojit s výzvou k akci a výrazně zvýšit vaše konverze k poptávce či rezervaci.  Zkrze kvalitní video nebo článek můžete budoucího klienta vést k poptávce ať už v rámci kampaní na sociálních sítích, newsletteru nebo přímo na vašem webu.