5 věcí, které musí mít úspěšný web vaší kliniky

5-must-have-3

Ať už podnikáte v jakémkoliv odvětví zdravotnických služeb, nacházíte se v silně konkurenčním prostředí, kde se většina marketingových aktivit a hlavně rozhodnutí odehrává online. Vaši potenciální pacienti se pečlivě rozhodují, které zařízení si vyberou a vaše webová stránka je místo, kde se tvoří jejich rozhodnutí, at’ už je na ni přivedete jakýmkoliv kanálem. Od první vteřiny, kdy se uživateli zobrazí vaše stránka, se ocitáte ve výběrovém řízení společně s možná desítkami dalších webů, které si už zobrazil před tím vaším, a pokud stránka nezaujme v prvních vteřinách, nemusí už mít příležitost zaujmout znovu. Web, který nesplňuje základní kritéria, neplní svoji roli, a snižuje tak výkon vašich online kampaní, efektivitu SEO a ve výsledku zavádí potenciální klienty ke konkurenci. K tomu, abyste zaujali na první pohled, profesionálně odprezentovali vaše služby a dovedli uživatele k domluvení návštěvy nebo rezervaci zákroku, musí váš web mimo jiné splňovat tyto základní parametry.

 

 

1.Intuitivní přehledná navigace

Návštěvník vaší stránky se musí dozvědět to, co potřebuje, aniž by o tom vlastně příliš přemýšlel. Vaším cílem není zahltit uživatele všemi informacemi na co nejmenší ploše, ale intuitivně ho provést jeho potřebami. Hlavním účelem vaší stránky je převést návštěvníka z vyhledavačů k rezervaci zákroku ve vašem zařízení. Abyste toho dosáhli, musí se potencionální pacient dozvědět všechna potřebná fakta a informace s minimálním úsilím. Položky v menu musí jasně formulovat obsah sekce, do které vás naviguje. Pokud je něco, co vás výrazně odlišuje od konkurence a představuje tak vaši významnou výhodu, nenechte návštěvníka tuto informaci složitě hledat. Stejně tak kontaktní nebo rezervační formulář musí být vidět okamžitě po zobrazení stránky, jinak můžete přijít o draze zaplacenou konverzi. Obzvláště v prostředí zdravotnických webů pomáhá k pocitu bezproblémové navigace čistá až minimalistická grafická podoba stránky.

 

2.Edukativní obsah z oboru

 Málokdo přichází na vaše stránky s úmyslem si přímo domluvit rezervaci. Chce si spíš utvrdit o kvalitách vaší kliniky a nechat se přesvědčit o tom, že u vás dostane tu nejlepší péči.

Pokud na vašich stránkách vytvoříte obsahovou sekci a budete ji pravidelně aktualizovat relevantními příspěvky, potvrzujete váš rozhled v daném oboru a profesionalitu. Také dáváte uživateli možnost se dozvědět něco jak o vašem přístupu, tak o jeho zdravotním problému.

Témata můžou být vaše metody, technologie, novinky v oboru, výhody života po podstoupení léčby a mnoho dalších. Pokud nesklouznete k reklamním formulacím, ale budete podávat informace, které vaše návštěvníky zajímají, výrazně zvyšujete možnost konverze návštěvníka v pacienta.

Vlastní obsah je samozřejmě také nesmírně důležitý pro práci se SEO a sociálními sítěmi. O tom ještě budeme psát více v některém z dalších příspěvků na blogu.

 

3. Testimoniály

Máloco si na vašich stránkách zaslouží přednější umístění než zkušenosti vašich pacientů. Pokud máte dobře fungující a respektovanou praxi, nebývá problém si obstarat pozitivní reference od pacientů. Stejně jako jakýkoliv jiný produkt, i zdravotní zákrok si vybíráte podle recenzí.

Jako u každého obsahu platí, že nejméně působivý je text, lepší je text s fotkou, a vůbec nejlepší je video. Nemusíte organizovat složité natáčení každého pacienta, ale i jednoduchá „děkovačka“, natočená na mobilní telefon umístěná na webu může obrovsky ovlivnit rozhodnutí návštěvníka stránek.

 

4.Video

Jak už bylo řečeno, nic nenese informaci na internetu tak efektivně jako video. Pokud vytváříte nový web, vždy myslete na důstojné místo pro váš video obsah. Video se může přehrávat i přímo po otevření stránky.

Kvalitní videoprezentace vaší kliniky, týmu, technologií nebo už zmíněných testimoniálů může být vaší velkou online zbraní.

Vždy myslete na to, že jiný video obsah funguje na vašem webu a jiný na sociálních sítích. I na tato konkrétní specifika se zaměříme v některém z další blogových příspěvků.

 

5. Jednoduchý funkčí systém rezervací

Pokud posouváte vaši praxi dopředu, určitě používáte některé placené digitální marketingové kanály (Google AdWords, Facebook) a investuje do optimalizace umístění ve vyhledávačích.

Proklik z každého inzertního sdělení vede buď na domovskou stránku, nebo na stránku konkrétního zákroku. Ať tak či tak, už jste vzbudili zájem o vaše služby a je extrémě důležité, aby návštěvník v jakékoliv sekci vašich stránek měl možnost okamžitě přistoupit k poptávce, rezervaci nebo kontaktu.

Nic neodradí potenciálního pacienta tolik jako špatně dohledatelný a složitý formulář. Je lepší mít prostý emailový formulář se čtyřmi položkami, než propracovaný rezervační systém, kde musíte vyplnit sloupec údajů, než se dotanete k rezervaci.

A tomu, jak nejlépe přivést uživatele, který přichází na vaše stránky k rezervaci zkrze formulář, se budeme věnovat podrobněji zase v jednom z našich dlaších příspěvků…