5 důvodů, proč začlenit Facebook mezi vaše marketingové kanály

A view of Facebook's logo May 10, 2012 in Washington, DC. Social-networking giant Facebook will go public on the NASDAQ May 18 with its initial public offering, trading under the symbol FB, in an effort to raise $10.6 billion. (Photo credit should read BRENDAN SMIALOWSKI/AFP/GettyImages)

Facebook se v posledních letech stal jednou z nejsilnějších marketingových platforem na internetu. Mnoho firem Facebook vnímá více jako doplňující komunikační kanál, stará se o základní správu stránek a opomíjí marketingový potenciál, který tato sociální síť nabízí. Proč byste se tedy měli zamyslet nad Facebookem jako vaším novým marketingovým kanálem a začlenit Facebook do vašeho rozpočtu?

 

 1. Obrovská marketingová platforma

V České republice se na Facebook přihlásí:

  • 4,6 milionu aktivních uživatelů měsíčně (70% celkové internetové populace).
  • Z toho 3,4 miliony se vrací každý den!
  • 3,7 miliony uživatelů pravidelně otevírá Facebook na svých smartphonech
  • Z toho denně se vrací 2,7 milionu uživatelů, kteří zde tráví téměř 30% svého „mobilního“ času.

2. Unikátní možnosti cílení

Facebook využívá k zacílení správného publika algoritmy kombinující zhruba 2,5 milionu parametrů. Je možné využívat velké spektrum nástrojů k vytváření vhodných publik. Můžete vytvářet publika na základě klasických údajů jako je věk a lokalita ale také zkrze vlastní parametry jako návštěva vašich stránek, či emailová databáze. Na základě  vytvořených publik lze také vytvářet publika jim podobná (tzv. look-a-like audience) v nesčetném množství parametrů.

3. Synergie s ostatními kanály

Většina medicínských zařízení již v rámci svojí propagace využívá některou s forem PPC kampaní (AdWords, Sklik), optimalizuje svoji viditelnost ve vyhledávačích nebo využívá svoji emailovou databázi ke komunikaci s klienty a zvyšování návštěvnosti svých stránek.

Facebook umožňuje vytváření publik na základě spárování uživatelů vašich stránek, nebo emailových databází s jejich facebookovými profily. Pokud tedy například přivedete uživatele na vaší stránku pomocí AdWords kampaně, můžete stejného uživatele okamžitě oslovit přímo na jeho Facebookovém profilu.

4. Plné využití referencí a testimoniálů

Pozitivní ohlas pacientů na vaše služby jsou vaším možná nejcennějším obsahem a i když máte vaše reference umístěny na stránkách, jejich dosah je limitován na návštěvníky vašich stránek. Obzvlášť pokud jste investovali do tvorby videí s testimoniály vašich pacientů, potřebujete tento obsah smysluplně šířit a integrovat do svých marketingových kampaní. Video obsah je na Fecebookem upředňostňován a už s nepříliš vysokým rozpočtem můžete dostat váš obsah k velmi dobře vybranému publiku a důvěryhodným způsobem ho přivádět na vaše stránky, potažmo k poptávce vašich služeb. 

5. Inzertní sdělení je ve středu zájmu

Zatímco pro formáty klasické online reklamy  si uživatelé dávno vyvinuli jakousi slepotu a čím dál víc jich používá software k blokování reklamních sdělení, Facebook umísťuje vaše sdělení přímo do newsfeedu uživatele. Vaše sdělení je tak nepřehlédnutelně umístěno přímo tam, kde přirozeně tráví většinu svého času, navíc ve velikosti a formátu, ve kterých konzumují svůj genericky zobrazovaný obsah.

 

.